گروه آموزشی جغرافیای مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور

این وبلاگ توسط گروه جغرافیای مدارس جمهوری اسلامی ایران در قطر مدیریت می شود .

گروه آموزشی جغرافیای مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور

این وبلاگ توسط گروه جغرافیای مدارس جمهوری اسلامی ایران در قطر مدیریت می شود .

جمعیت ایران از مرز 70 میلیون نفر گذشت

جمعیت ایران از مرز 70 میلیون نفر گذشت

رییس مرکز آمار ایران گفت: برآوردهای مقدماتی از نتایج ششمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن نشان می‌دهد که جمعیت کل کشور 70میلیون و 49هزار و 262نفر است. 


 

 

به گزارش فارس، محمد مدد در نشست خبری ارائه نتایج مقدماتی ششمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن‌گفت: در این سرشماری17 میلیون و 498هزار و 826 خانوار سرشماری شده‌اند و نسبت خانوار‌ها‌ی غایب که در سرشماری شرکت نکرده اند 5 صدم درصد است.
بنا به اظهارات رییس ستاد ششمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در این سرشماری تهران با 13 میلیون و 328 هزار و 11 نفر پرجمعیت‌ترین استان کشور است که 19 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است و ایلام با 543 هزار و 729 نفر کم جمعیت ترین استان کشور است که تنها 8 دهم درصد جمعیت کشور در این استان ساکنند.
وی با اشاره به تفاوت 8/1 درصدی جمعیت مردان نسبت به جمعیت زنان کشور گفت: نتایج سرشماری سال 85 نسبت جمعیت مردان را به زنان 9/50 به 1/49 درصد است و جمعیت مردان کشور 8/1 درصد بیشتر از جمعیت زنان است.
وی با اشاره به افزایش جمعیت شهری گفت: جمعیت شهری 4/68 درصد، جمعیت روستایی 5/31 درصد و جمعیت غیر ساکن 1/0 درصد جمعیت کل کشور می‌باشد.
مدد گفت:تراکم جمعیت 43 نفر در کیلومتر مربع است و 99/95 درصد مردم کشور با ششمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن همکاری داشته اند که رقم قابل توجه و بی نظیری در استاندارد‌ها‌ی جهانی است.
وی تاکید کرد:کارستاد ششمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن پایان نیافته و هنوز مهمترین بخش این سرشماری یعنی استخراج داده‌های سرشماری به طور کامل شروع نشده است،آموزش یک هفته ای 42 تحلیلگر آماری آغاز شده و در پایان این دوره آموزشی تحلیلگران آموزش دیده برای آموزش 2 هزار تحلیلگر استانی به استانهای کشور اعزام می‌شوند.
مدد گفت: استخراج اطلاعات موجود در پرسشنامه‌ها، ویرایش موضوعی، کدگذاری و کنترل رایانه‌ای حداکثر تا پایان اردیبهشت سال آینده انجام می‌شود و امیدواریم درپایان ‌اطلاعات جامعی از وضعیت تحصیلات،بهداشت، اشتغال، معیشت، نوع مسکن و زیربنای مسکن، وضعیت اقلیمی محل سکونت و میزان دسترسی به آموزش حاصل شود.
وی افزود: برای ارزیابی دقت سرشماری، 50 هزار خانوار به صورت نمونه‌گیری خوشه‌ای در سراسر کشور به کمک 500 آمارگیر حرفه‌ای بازشماری می‌شوند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد